صفحه اصلی / بلاگ / سه دلیل برای اهمیت خرید جوراب‌ برای نوزادان

سه دلیل برای اهمیت خرید جوراب‌ برای نوزادان

جوراب‌ها مدت‌هاست که به عنوان اکسسوری مد مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما وقتی صحبت از جوراب برای نوزادان می‌شود، بسیار بیشتر از اهداف زیبایی‌شناختی عمل می‌کنند. پوشاندن پاهای نوزادان قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها را کاهش می‌دهد و از عفونت جلوگیری می‌کند، جوراب نوزاد پای کودک را راحت و گرم نگه دارد و حتی به رشد فیزیکی کودک کمک کند. اگر شما کودکی در راه دارید، احتمالاً قبلاً به این فکر کرده‌اید که نوزاد شما هنگام به دنیا آمدن چه بپوشد، و چند عکس از آن‌ها می‌گیرید و برای بستگان خود ارسال می‌کنید. . اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه نوع جوراب‌هایی باید بپوشد؟ جوراب نوزادی در واقع باید یکی از اولین چیزهای لیست شما باشد. به این دلیل که جوراب می‌تواند به تنظیم دمای کودک کمک کند و از جوش‌هایی که اغلب به دلیل اصطکاک یا گردش خون ضعیف در اندام‌ها ایجاد می‌شود، جلوگیری کند.

غیرممکن است که اهمیت جوراب برای نوزادان را اغراق کنیم، به ویژه زمانی که صحبت از محافظت از پوست ظریف آن‌ها در برابر سرما می‌شود، برای نوزادن تمیز و سالم نگه داشتن پاها و اطمینان از پوشیدن لباس مناسب اهمیت بیشتری دارد. جوراب‌ها بخش مهمی از هر لباس هستند و هر زمان که آب و هوا اقتضا می‌کند، بدون توجه به سن یا جنسیت شما باید آن را بپوشید. برای نوزادان، پوشیدن جوراب نه تنها انگشتان پا را گرم نگه می‌دارد، بلکه باعث رشد سالم پا و به طور کلی رشد ماهیچه‌ها می‌شود، زیرا کودکان از پاهای خود برای یادگیری نحوه راه رفتن یا خزیدن استفاده می‌کنند. در اینجا ۳ دلیل اهمیت جوراب نوزاد آورده شده است.

 

چرا جوراب برای نوزاد شما مهم است؟

یکی از سوالات بیشتر والدین در مورد لباس نوزاد است. آیا در مورد خرید جوراب نوزاد برای کودک خود سردرگم شده‌اید و به دنبال دلایلی هستید که چرا یک نوزاد باید جوراب بپوشد؟ باید بدانید در این مورد شما تنها نیستید. آیا نوزادان باید جوراب بپوشند؟ آیا جوراب‌های نخی برای نوزادان مناسب هستند؟ چه زمانی آن‌ها را مجبور به پوشیدن جوراب کنیم؟ آیا نوزادان می‌توانند هنگام خواب جوراب بپوشند؟ چه نوع جورابی برای آن‌ها مناسب است. برای دریافت پاسخ سوالات خود مقاله ما در مورد اهمیت جوراب نوزاد را مطالعه کنید، هنگامی که جواب همه سوالات خود را گرفتید در نهایت می‌توانید یک جفت جوراب مناسب برای کودک خود بخرید.

چرا جوراب نوزاد بخریم؟

1. کمک به تنظیم دمای بدن

به گفته پزشکان مختلف، بدن نوزاد نسبت به بزرگسالان با مشکلات بیشتری برای تنظیم دمای بدن خود مواجه است. نوزادانی که با وزن کم به دنیا می‌آیند و یا نارس هستند و در بدن آن‌ها چربی کمی وجود دارد و ممکن است گرم ماندن در فصل زمستان برای این کودکان دشوارتر باشد. لباس‌های زمستانی از جمله لباس‌های آستین بلند یا کت و شلوار نخی، ژاکت کش باف پشمی، جوراب نوزاد کلفت و غیره ممکن است به گرم نگه داشتن این کودکان کمک کند، اما جوراب‌های نخی لایه‌بندی اضافی را برای گرم نگه داشتن پاهای کودک و شادابی و سلامت کودک فراهم می‌کند. جوراب‌های بلند برای نوزادان ترجیح داده می‌شوند. جوراب‌ها علاوه بر بلندتر بودن باید به اندازه کافی ضخیم باشند. اگر کودک شما روی زمین بودن علاقه دارد، جوراب نخی با کیفیت خوب و لباس گرم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

سردی پاها ممکن است منجر به سرماخوردگی، سرفه، تب و سایر مشکلات غیرقابل اجتناب شود مهم است که کودک را تا حد امکان از هر گونه بیماری دور نگه داشته شود. جوراب‌های نخی ضخیم به گرم ماندن پای کودک کمک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از لباس یا پتوی گرم در داخل خانه، پاهای کودک را گرم نگه دارید، اما وقتی در مورد بیرون از منزل صحبت می‌کنید، کلاه و جوراب‌های نخی گرم ضروری هستند. شما نمی‌توانید با بردن کودک در فضای باز بدون جوراب نخی گرم، سلامت کودک خود را به خطر بیندازید. همان طور که پوشاندن لباس‌های ۳ تا ۴ لایه در فصل زمستان ضروری است پوشاندن جوراب هم اهمیت دارد. همچنین، والدین باید سعی کنند یک یا دو جوراب را در کیف کودک نگه دارند تا در صورت بیرون آمدن و افتادن جوراب، جفت پشتیبان دیگر برای محافظت از کودک در برابر سرمای بیرون باشد.

در صورتی که دما حتی بیشتر کاهش یابد (که عمدتاً در شب اتفاق می‌افتد) می‌توان یک جفت جوراب دیگر را روی جفت جورابی که کودک از قبل پوشیده است، قرار داد. این باعث محافظت بیشتر از کودک می‌شود و از بیمار شدن کودک شما جلوگیری می‌کند. پوست کودک بسیار حساس است. وقتی نوزادان را به بیرون از خانه می‌برند، ممکن است در اثر گرمای خورشید دچار آفتاب سوختگی یا راش شوند. جوراب در چنین شرایطی با عمل به عنوان یک لایه محافظ از پا در برابر اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می‌کند. وقتی صحبت از زمان خواب در زمستان می‌شود، سردی پاها اجازه نمی‌دهد کودک راحت بخوابد. بنابراین افزودن یک لایه جوراب او را گرم نگه می‌دارد و به خواب راحت کودک کمک می‌کند.

 

2. محافظت در برابر آسیب

همان طور که کودکان بزرگتر می‌شوند شروع به خزیدن و حرکت در اطراف می‌کنند. برخی کودکان حتی قبل از یک سالگی راه می‌روند. همین که کودک شما بتواند به اطراف حرکت کند ممکن است در تماس با هر شی نوک تیز یا سطح خطرناکی به پاهای خود آسیب برساند. مهم نیست که چقدر مراقب کودک خود باشید، اجتناب ناپذیر است که کودک شما روی اسباب بازی ها، سطوح ناهموار قدم گذارده و به خود آسیب برساند. پوشیدن جوراب‌های نخی خوب و ضخیم در چنین مواردی از آن‌ها محافظت می‌کند. علاوه بر این، جوراب‌ها همچنین از لیز خوردن کودک روی زمین جلوگیری می‌کند.

پوشیدن جوراب نوزاد به کودک کمک می‌کند تا در مورد بدن خود و نحوه کنترل اندام خود بیاموزد. پوشیدن جوراب همچنین به رشد حس تعادل و هماهنگی کودک کمک می‌کند. علاوه بر این، جوراب می‌تواند به محافظت از پای کودک در برابر بریدگی و خراش کمک کند. برای اطمینان از اینکه کوچولوی شما سایز درستی می‌پوشد، مطمئن شوید که پاشنه جوراب نوزاد روی استخوان مچ پا یا زیر استخوان پاشنه پا نمی‌رود. برای نوزادان بزرگ‌تر و کودکان نوپا، جوراب‌ها می‌توانند برای جلوگیری از افتادن در حین قدم زدن در اطراف، عالی باشند! هنگام انتخاب یک جفت جوراب برای فرزندتان، حتماً جوراب‌هایی را انتخاب کنید که مناسب فصل باشند. مهم است که شما جورابی را برای آن‌ها انتخاب کنید که راحت باشد زیرا اگر اینطور نباشد، آن‌ها به احتمال زیاد از پوشیدن آن‌ها خودداری خواهند کرد.

 

3. تمیز نگه داشتن پاهای نوزاد

همه ما اهمیت بهداشت را می‌دانیم. بهداشت حتی برای نوزادان ضروری‌تر است زیرا پوست نرم‌تر و حساس‌تری نسبت به بزرگسالان دارند. نوزادان باید همیشه پاهای تمیزی داشته باشند. گفته می‌شود که انسان‌ها با بدن و پاهای تمیز خواب بهتری دارند. جوراب‌ها پاها را تمیز نگه می‌دارند و پاهای تمیز باعث می‌شود کودک خوب بخوابد، آرام شود و با خوشحالی از خواب بیدار شود. نوزادان معمولاً روی زمین هستند، بنابراین یک جفت جوراب قطعا برای سلامتی آن‌ها ضروری است.

خرید آنلاین جوراب نوزاد

در حالی که خرید جوراب ممکن است در نگاه اول آسان به نظر برسد، در واقع هنگام عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، بنابراین قبل از فکر کردن به تمام جزئیات، برای خرید آن عجله نکنید! هنگامی که به دنبال جوراب برای بچه‌ها می‌گردید، مطمئن شوید که سایز کفش کودک چیست و اگر اینترنتی خرید می‌کنید برای یافتن بهترین محصول با کیفیت، نظرات را در نظر بگیرید. علاوه بر این، مطابق با الگوهای آب و هوایی لباس بخرید تا لباس‌ها با هم هماهنگ باشند. برای خرید آسان‌تر می‌توانید از خرید اینترنتی بهره ببرید. وب‌سایت‌های زیادی در فروش این اقلام تخصص دارند. کلمه جوراب را جستجو کنید و از بین نتایج بسیار یکی را انتخاب کنید، می‌توانید روی هر کدام که جذاب به نظر می‌رسد کلیک نمایید.

 

خرید آنلاین نه تنها در زمان شما صرفه جویی می‌کند، بلکه فروشگاه گزینه‌های مختلفی را برای اندازه‌ها ارائه می‌دهد. خرید آنلاین جوراب به معنای خرج کردن پول کمتر برای رفتن به یک فروشگاه است، اما اگر تصمیم دارید حضوری خرید کنید، سعی کنید از تخفیفات موجود استفاده نمایید بسته به سبک، برندها ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشند. چند برند خوب برای جوراب عبارتند از Gerber، Hanes و Nike. فقط به یاد داشته باشید که هنگام خرید به سن و وزن فرزندان خود توجه کنید تا اندازه مناسبی را انتخاب نمایید.

خرید آنلاین جوراب نوزاد بسیار راحت‌تر است زیرا ۲۴ساعته در دسترس است، اما به یاد داشته باشید که قبل از خرید به قیمت و نرخ حمل و نقل توجه نمایید. برخی از سایت‌ها ارسال رایگان ارائه می‌دهند، بنابراین بررسی کنید که آیا سایتی که از آن خرید می‌کنید این مزیت را دارد یا نه. شما می‌توانید برای خبرنامه‌ها ثبت نام کنید و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و محصولات جدید را دنبال نمایید. به این ترتیب هرگز موقعیت‌های خوب خرید را از دست نخواهید داد. جوراب‌ها معمولاً مقرون به صرفه هستند، اما اگر بودجه‌ای در نظر دارید، بر اساس آن خرید کنید. به یاد داشته باشید که در مورد انتخاب‌های خود فکری باز داشته باشید و قبل از خرید به مزایا و معایب یک محصول خاص فکر کنید.

هنگام خرید جوراب نوزاد به چه مواردی توجه کنیم؟

هنگام جستجوی جوراب، مهم است که تفاوت مواد، جنس، رنگ‌ها و سایر طرح‌های ارائه شده را بدانید. دانستن این موضوع می‌تواند تفاوت زیادی در تصمیم گیری در مورد یک محصول ایجاد کند. وقتی صحبت از جوراب به میان می‌آید، مهم است که توجه داشته باشید که چند جفت ممکن است برای کودک شما کافی باشد، برخی کودکان ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. حتما جوراب نوزاد را در سایز و طرح و جنس مناسب انتخاب کنید.

 

نتیجه

جوراب نوزاد نه تنها استایل او را شیک می‌کند بلکه همانطور که در بالا توضیح داده شد پوشاندن آن برای سلامت کودک مهم است. جوراب‌ها پاهای کودک را گرم نگه می‌دارند و او را از آسیب حفظ می‌کنند. همچنین به تمیز ماندن پاهای او کمک می‌کنند که برای حفظ بهداشت و سلامتی کودک ضروری است. امروزه جوراب نوزاد در اندازه ها، مارک‌ها و طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید از خرید اینترنتی هم استفاده کنید. در هر حال مهم است که جوراب لطیف که با پوست حساس نوزارد متناسب است را انتخاب نمایید. طبق یک نظرسنجی، تقاضا برای جوراب‌های بلند رنگارنگ چاپ کارتونی امروزه افزایش یافته است. جوراب نوزاد نه تنها یک پوشش ضروری برای اوست، بلکه به عنوان یک لایه مهم برای محافظت از کودک در برابر بیماری و آسیب عمل می‌کنند. بنابراین، هر پدر و مادری باید یک جفت جوراب نخی گرم و مرغوب را در کمد کودک خود بگنجانند و هنگام بیرون رفتن از خانه باید یک یا دو جفت جوراب نوزاد اضافی همراه داشته باشند تا در صورت نیاز بتواند از آن استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید