صفحه اصلی / بلاگ / چگونه لباس های قدیمی کودکان خود را نگهداری کنید؟

چگونه لباس های قدیمی کودکان خود را نگهداری کنید؟

وقتی لباس کودکان را نگهداری می‌کنید به این منظور که بعدا آن‌ها را بیرون بیاورید واستفاده کنید پنج قانون را در مورد آن‌ها رعایت کنید تا وقتی دوباره آن‌ها را بیرون آوردید، دوباره عالی به نظر برسند. آیا تابه حال شده لکه‌های زرد رنگی را روی لباس‌های بچه‌گانه بعد از بیرون آوردن از کمد مشاهده یا اینکه آفات وارد آن‌ها شده و سوراخ‌های کوچکی داشته باشد؟ اما اگر هنگام نگهداری لباس کودکان برای از 7 قانون فهرست‌شده در زیر پیروی کنید، وقتی آن‌ها را برای استفاده بعدی بیرون کشیدید، همچنان عالی به نظر می‌رسند و هیچ کپک‌زدگی یا ضایعه‌ای نخواهند داشت.

قانون ۱. لباس کودکان را قبل از نگهداری تمیز کنید

یکی از مهم‌ترین قوانین برای نگهداری لباس این است که قبل از نگهداری لباس‌ها، آن‌ها را با شستن یا خشک‌شویی به‌درستی تمیز کنید. ممکن است لباس‌ها از نظر بصری کثیف به نظر نرسند، اما با گذشت زمان هرگونه کثیفی، عرق یا خاک روی لباس باعث ایجاد لکه می‌شود، و این مناطق کثیف اغلب علت لکه‌های زرد رنگی هستند که هنگام بیرون آوردن لباس‌های ذخیره‌شده پیدا می‌کنید (به خصوص کودکان). علاوه بر این، لباس‌های کثیف بیشتر آفت‌ها را جذب می‌کنند. لباس می‌تواند با روغن، عرق، عطر، آرایش و غیره لکه دار شود. اگر در حین نگهداری روی آن موادی باشد، می‌تواند پارچه‌های ظریف را لکه دار و حتی خراب کند.

لباس‌های بچه‌گانه را قبل از نگهداری خشک کنید. همچنین دقت کنید کیسه‌های پلاستیکی که برای ذخیره لباس کودکان استفاده می‌کنید خشک باشد. کیسه‌ها رطوبت داخل آن را به دام می‌اندازد، که می‌تواند باعث کپک زدگی لباس شود. به همین ترتیب، تمام لباس کودکان قبل از نگهداری باید کاملاً خشک شوند و از شستشوی اخیرشان حتی کمی مرطوب نباشند.

 

قانون ۲. لباس‌ ها را در محل مناسبی نگه داری کنید

مکان‌های مناسبی را در خانه برای نگهداری لباس‌های بچه‌گانه انتخاب کنید. بهترین مکان‌ها مکان‌هایی هستند که خنک، خشک و دارای تهویه مناسب باشند. قبلاً گفتیم که چگونه رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث کپک‌زدگی لباس‌ها شود و گرمای بیش از حد می‌تواند به الیاف یا تزئینات لباس (مخصوصاً کش‌ها) آسیب برساند و همچنین باعث ایجاد لکه شود. همچنین باید از مکان‌های ذخیره‌سازی زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا خورشید به رنگ لباس آسیب می‌زند و می‌تواند لباس کودکان را محو کند (مانند پرده‌هایی که پس از مدت‌ها در آفتاب شروع به سفید شدن می‌کنند). به دلیل گرمای شدید، اتاق زیر شیروانی ممکن است مکانی ایده آل برای نگهداری لباس نباشد و اگر زیرزمین شما مستعد رطوبت بیش از حد است، بهتر است لباس کودکان خود را در آنجا نگهداری نکنید. یک مکان مناسب برای کسانی که فضای زیادی ندارند، زیر تخت است (البته مطمئن شوید که از ظروف مناسب برای نگهداری لباس استفاده می‌کنید).

اگر می‌خواهید لباس‌های بچه‌گانه در انبار نگه دارید، باید بیشتر از سایر وسایل خود از آن‌ها مراقبت کنید، چون برخلاف سرامیک یا فلز، لباس‌ها بسیار شکننده‌تر و آسیب پذیرتر هستند. پنبه و سایر پارچه‌های طبیعی مانند پشم اگر به درستی نگهداری نشود به راحتی آسیب می‌بینند. حتی اگر مواد مصنوعی را به درستی نگهداری نکنید ممکن است خراب شوند.

 

قانون ۳. آویزهای خوب را برای نگهداری لباس‌ها انتخاب کنید

برای آن دسته از لباس کودکان که تصمیم دارید آویزان نگه دارید، مطمئن شوید که از چوب لباسی‌های پهن و محکم استفاده می‌کنید، نه از چوب لباسی‌های سیمی شل و ول. این به لباس شما کمک می‌کند شکل مناسب خود را حفظ کند و کشیده نشود. علاوه بر این، لباس‌های آویزان باید پوشانده شوند تا از گرد و غبار و آفات جلوگیری شود. از کیف‌های پارچه‌ای زیپ دار برای محافظت از لباس‌های آویزان استفاده کنید. نگهداری لباس‌های آویزان در انبار با لباس‌هایی که می‌توانید تا کنید کمی متفاوت است. برای مثال، ممکن است کت و شلوار یا لباس‌هایی داشته باشید که چروک نشوند. یا کت‌های بزرگ و کت‌های زمستانی که فضای زیادی را در یک جعبه معمولی اشغال می‌کنند.

برای این اقلام لباس، ما به شدت توصیه می‌کنیم یک جعبه کمد لباس (یا در صورت نیاز چند تا از آن‌ها) خریداری کنید. جعبه‌های کمد، جعبه‌های بزرگ و سنگینی هستند که در بالای آن میله‌ای برای آویزان کردن لباس‌ها وجود دارد. آن‌ها برداشتن لباس کودکان را بسیار آسانتر می‌کنند. در این صورت به راحتی به تمام لباس‌های خود را فورا در دسترس دارید. در اینجا چند نکته دیگر برای نگهداری لباس وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

از آویز سیمی خودداری کنید. در حالت ایده‌آل، آویزهای پلاستیکی یا چوبی را برای نگهداری انتخاب کنید. رخت آویز سیمی می‌تواند به مرور زمان به لباس آسیب برساند. قفسه‌های لباس را با پارچه بپوشانید. روکش‌های پنبه‌ای یا کتانی به جلوگیری از گرد و غبار و آفات کمک می‌کند، اما امکان گردش هوا را فراهم می‌آورد.

 

قانون ۴. جعبه‌ها یا ظروف خوب را برای نگهداری لباس‌های تا شده انتخاب کنید

بسیاری از لباس کودکان خود را به جای آویزان نگه داشتن می‌توانید تا کنید. مهم است که ظروف مناسب را برای نگهداری لباس‌های تا شده خود انتخاب کنید تا آن‌ها را ایمن نگه دارید. لباس کودکان خود را در جعبه‌های مقوایی نگهداری نکنید. خود جعبه‌ها آفاتی را که مقوا را می‌خورند جذب می‌کنند، به علاوه اسیدیته داخل مقوا می‌تواند باعث تغییر رنگ لباس شود. علاوه بر این، شما نمی‌توانید جعبه‌های مقوایی را محکم ببندید، و آن‌ها هیچ محافظتی در برابر آسیب آب ارائه نمی‌دهند.

به‌جای مقوا، جعبه‌ها یا ظروف پلاستیکی یا ظروف پارچه‌ای محکم و قابل تنفس را پیشنهاد می‌کنم (به شرطی که درب آن‌ها محکم بسته شود). اینها تمام معیارهای ذخیره‌سازی ایمن لباس‌های بچه‌گانه را برآورده می‌کنند و به راحتی در اشکال و اندازه‌های مختلف در بازار پیدا می‌شوند، بنابراین نوع مناسبی را برای فضایی که دارید انتخاب کنید. می‌توانید جعبه‌های خود را با توجه به محتویات داخل آن برچسب بزنید تا بتوانید آنچه را که نیاز دارید به راحتی پیدا کنید. از طرف دیگر سطل‌های پلاستیکی بادوام تر، ضد آب و ضد حشرات هستند. سطل‌های پلاستیکی شفاف یک مزیت دیگر نیز دارند؛ می‌توانید به راحتی داخل آن را ببینید اگر بخواهید مثلاً دامن یا ژاکت خاصی پیدا کنید، کارها را بسیار آسان‌تر می‌کند. به جای ۱۰ یا ۱۵ دقیقه جستجو، بلافاصله آن را پیدا خواهید کرد.

همچنین، نگهداری لباس کودکان در سطل‌های پلاستیکی شفاف به شما این امکان را می‌دهد که آن را بهتر سازماندهی کنید. به عنوان مثال، لباس‌های سنگین زمستانی مانند دستکش و کلاه را در یک ظرف نگه دارید و لباس‌های تابستانی مانند مایو و تی شرت را در یک ظرف. آخرین مزیت آن‌ها این است که سطل‌های پلاستیکی شفاف به راحتی روی هم چیده می‌شوند.

 

اگر بخواهید به راحتی می‌توانید واحد ذخیره‌سازی خود را به خوبی سازماندهی کنید، اگر می‌خواهید لباس کودکان را در زیر تخت خود نگهداری کنید، به دنبال ظروف مناسب و کم عمق باشید که برای نگهداری زیر تخت طراحی شده باشند. در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که ظروف با اندازه یکنواخت تهیه کنید تا چیدن آن‌ها راحت‌تر باشد. همچنین می‌توانید از چمدان‌های قدیمی‌تر برای نگهداری لباس کودکان استفاده کنید، اما اگر نیاز به استفاده از چمدان برای سفر دارید در حالی که لباس‌ها هنوز داخل آن هستند، این می‌تواند دردسر بزرگی باشد.

شما می‌توانید از قفسه ذخیره‌سازی برای نگهداری جعبه‌ها استفاده کنید هنگامی که یک قفسه ذخیره‌سازی (یا واحد قفسه) خریداری کردید، می‌توانید سطل‌های پلاستیکی خود را به راحتی روی آن‌ها بگذارید و اگر به دنبال یک جعبه به خصوص می‌گردید برای دستیابی به آن نیازی به جابجایی ده‌ها سطل نخواهید داشت

قانون ۵. جلوگیری از آفات

یکی از رایج‌ترین مشکلات نگهداری لباس، حمله آفاتی مانند پروانه لباس یا سوسک فرش است. وقتی این اتفاق می‌افتد لباس‌ها سوراخ‌دار می‌شوند که پوشیدنی نیستند. با این حال، من روش قدیمی را برای جلوگیری از پروانه‌های لباس توصیه نمی‌کنم، که توپ پروانه یا کریستال بود. اینها بوی بدی می‌دهند و به طور بالقوه می‌توانند برای سلامتی شما مضر باشند زیرا حاوی حشره کش هستند. بنابراین، برای جلوگیری از آفات، رعایت قوانین بالا، به ویژه قانون تمیز کردن لباس قبل از نگهداری، و همچنین استفاده از ظروف مناسب برای نگهداری لباس بسیار مهم است. انجام این دو کار خطر هجوم آفات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به‌علاوه، اگر نگران پروانه‌ها هستید، می‌توانید چند قرص حشره کش به همراه لباس‌هایتان در ظرف نگهداری اضافه کنید. روغن سدر یک ضد پروانه است، اما برای موثر بودن آن باید بتوانید بوی سدر را حس کنید. بعلاوه، مواردی وجود داشته است که بلوک‌های سرو، زمانی که در تماس طولانی با لباس بوده‌اند، باعث ایجاد لکه یا تغییر رنگ شده‌اند، بنابراین ممکن است بخواهید قرص را با ورقه‌ای قدیمی یا چیزی شبیه آن بپیچید تا از این لکه‌ها جلوگیری شود.

 

قانون6. یک لیست از لباس‌های نگهداری شده برای صرفه جویی در پول تهیه کنید

هنگامی که والدین لباس کودکان را برای فرزندان آینده نگهداری می‌کنند، تهیه موجودی یکی از حیاتی‌ترین مراحل است. زیرا بدون این لیست، ممکن است لباس‌هایی که در انبار دارید را فراموش کنید. اگر یک سطل لباس را در زیرزمین فراموش کردید، لباس‌های زیادی را که نیاز ندارید دوباره خریداری خواهید کرد. نکته مهم در نگهداری لباس کودکان (یا هر لباس دیگری) این است که بتوانید با استفاده مجدد، در هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین، دانستن اینکه چه لباسی را کجا گذاشته اید، فرآیند نگهداری آن را آسان‌تر می‌کند. اگر زمانی نیاز به پیدا کردن یک مورد داشته باشید، می‌دانید که کجا باید آن را جستجو کنید.

لیستی که برای لباس‌ها تهیه می‌کنید باید شامل موارد زیر باشد:

·       نام لباس

·       شرح مختصری از جمله اندازه

·       جایی که نگهداری شده

 

قانون 7. لباس‌هایی را که شرایط نامناسبی دارند دور بیندازید یا اهدا کنید

نگهداری لباس‌هایی که در شرایط نامناسبی هستند و بعید است که دوباره بپوشید، فایده‌ای ندارد. ذخیره‌سازی لباس زمانی موثر است که در شرایط نو باشد. بوها و لکه‌های موجود زمانی که برای مدت طولانی نگهداری شوند، ماندگارتر می‌شوند. بوی لباس‌های نامطلوب نیز می‌تواند به لباس‌های بهتری که ذخیره می‌شود نفوذ کند. مشخص کنید که چرا لباس را انتخاب می‌کنید و کدام لباس کودکان برای نگهداری مناسب‌تر است. اگر لباس‌های خارج از فصل را ذخیره می‌کنید، بهترین لباس‌های زمستانی یا تابستانی خود را انتخاب کنید و بقیه لباس کودکان را کنار بگذارید. برای لباس‌های بچه گانه، در هر سایز و در هر فصل تعداد انگشت شماری از وسایل را انتخاب کنید.

امیدواریم این نکات به شما کمک کند لباس خود را به خوبی نگهداری کنید و آن را در حالت عالی نگه دارید.

خلاصه

نکات نگهداری لباس به شما کمک می‌کند که لباس کودکان را در گاراژ، واحد ذخیره‌سازی یا زیر تخت نگهداری کنید. فقط به یاد داشته باشید که برخی از مکان‌ها ایده آل‌تر از مکان‌های دیگر هستند. لباس کودکان را قبل از بسته‌بندی آماده و تمیز کنید. محل نگهداری لباس‌هایتان مهم‌تر از نحوه نگهداری آن‌ها است. مهم نیست که لباس شما چقدر تمیز باشد، اگر سطل‌های خود را در یک زیرزمین کپک زده نگهداری کنید، احتمالاً لباس شما کپک زده می‌شوند. لباس‌ها را با احتیاط با استفاده از جعبه بسته‌بندی کنید. اگر حفظ لباس بسیار مهم است، جعبه‌های بدون اسید بهترین گزینه ذخیره‌سازی هستند، می‌توانید جعبه‌های مقوایی یا چوبی، جعبه‌ها و کشوهای فلزی را با پارچه‌های قابل تنفس بپوشانید. این تضمین می‌کند که لبه‌های تیز به طور تصادفی لباس شما را پاره نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید