صفحه اصلی / بلاگ / روش تشخیص اندازه لباس بچه گانه و نوزادی

روش تشخیص اندازه لباس بچه گانه و نوزادی

شما به عنوان والدین یک کودک خردسال، همیشه به دنبال راه‌هایی برای آسان‌تر و بهتر کردن زندگی کودکان هستید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، انتخاب لباس‌های مناسب برای آن‌ها است که لباس پوشیدن را برایشان راحت‌تر می‌کند. ممکن است کوچولوی شما بتواند بگوید در چه سایز لباس پیراهن یا شلواری احساس بهتری دارد اما با این حال باز تعیین اینکه دقیقاً چه سایز لباسی را باید از فروشگاه بخرید، دشوار است.

انتخاب سایز مناسب لباس کودکان برای والدین می‌تواند چالش برانگیز و وقتگیر باشد، به خصوص زمانی که کودک شما به سرعت رشد می‌کند. راهنمای ما را در مورد نحوه درست تعیین سایز لباس  کودکان بررسی کنید تا مطمئن شوید که کوچولوی شما همیشه لباسی می‌پوشد که کاملاً مناسب او است! ما در این مقاله در مورد سیستم‌های اندازه گیری مختلف، نحوه شناسایی و معنای آن‌ها و نحوه انتخاب اندازه صحیح یاد خواهیم گرفت!

 معیار اندازه‌گیری درست

دو معیار برای به دست آوردن یک لباس راحت و مناسب وجود دارد. اولین مورد دور سینه است که در پهن‌ترین قسمت سینه کودک گرفته می‌شود. این معمولاً همان چیزی است که شما باید از آن استفاده کنید، اگر از نظر سن و قد تعیین می‌کنید تا بفهمید که آیا یک لباس به اندازه کافی راحت است یا نه.

وقتی صحبت از اندازه به میان می‌آید، کودکان متفاوت اند. هنگام خرید لباس به عنوان یک قانون کلی، مطمئن شوید که بین بدن و لباس کودک فضایی وجود دارد. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند بدون احساس محدودیت حرکت کنند. بهترین راه برای اندازه گیری قد و وزن کودکان استفاده از سانتی متر به جای اینچ است. کودکان باید در حالی که کفش می‌پوشند اندازه گیری شوند. آن‌ها همچنین باید صاف بایستند و پیراهن خود را بپوشانند به طوری که شما از بالای شانه‌ها تا زیر جایی که می‌خواهید شلوار یا دامن بپوشند اندازه بگیرید. اگر خط کش دستی ندارید، می توانید از چیزی مانند نوارسنج یا حتی یک قطعه ریسمان استفاده کنید. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه اندازه درست لباس بچه‌گانه را خریداری می‌کنید، اندازه گیری فرزندتان و به خاطر سپردن اندازه‌های اوست. در صورت امکان، لباس کودکتان را با خود بیاورید تا کارمندان بتوانند برآورد دقیق‌تری از اندازه را ارائه دهند.

 

کفش

اگر کودک شما شروع به راه رفتن کرده است،  زمان آن رسیده که  یک جفت کفش مناسب برای او بخرید. پای کودکان می‌تواند در طول یک سال بیش از دو سایز  کامل کفش رشد کند، بنابراین باید به طور منظم اندازه گیری شود. سعی کنید پای کودکان نوپا را هر شش تا هشت هفته یکبار اندازه بگیرید پای نوزادان کوچکتر را حتی بیشتر.

اکثر فروشگاه‌های کفش اندازه‌گیری سایز لباس کفش کودک شما را پیشنهاد می‌کنند، اما اگر می‌خواهید کفش‌های او را آنلاین بخرید، دانستن نحوه اندازه‌گیری آن‌ها در خانه به شما کمک می‌کندبه عنوان یک قاعده کلی، اگر کودک شما بین دو سایز لباس راحت است، سایز لباس بزرگتر را سفارش دهید زیرا پاهای کودکان به سرعت رشد می‌کنند. کفش‌های خیلی تنگ ممکن است رشد او را محدود کنند، در حالی که کفش‌های خیلی گشاد می‌توانند باعث زمین خوردن شده و راه رفتن صحیح را برای کودک دشوار کنند.

جوراب‌های بچه‌گانه: حتماً جوراب‌هایی بخرید که مطابق با سایز لباس کفش کودکتان باشد. اگر کودک شما سایز لباس ۴ می‌پوشد، سایز جوراب ۴ تا ۶ بخرید. اگر ۵ می‌پوشند، ۵-۸ بگیرید. و غیره

بررسی سن

یکی از راه‌های تشخیص سن فرزندتان این است که وزن و قد او را در نمودار رشد متوسط ببینید  به عنوان مثال، اگر آن‌ها ۴ فوت قد و ۵۰ پوند وزن دارند، بین ۸ تا ۱۰ ساله ها قرار می گیرند.

نوزادان (ماه)

این سایز ها را برای نوزادان در نظر بگیرید. «۳ ماه» برای نوزادان کمتر از ۳ ماه، «۶ ماه» برای نوزادان کمتر از ۶ ماه، و غیره. به یاد داشته باشید، اندازه‌های معادل برای کودک عبارتند از:

·       NB برای نوزاد تازه متولد شده

·       ۰-۳ ماه = ۳ ماه

·       ۳-۶ ماه = ۶ ماه

·       ۶-۹ ماه = ۹ ماه

·       ۹-۱۲ ماه = ۱۲ ماه

·       ۱۲-۱۸ ماه = ۱۸ ماه

·       ۱۸-۲۴ ماه = ۲۴ ماه

·       کودکان نوپا ۲T تا ۵T

اندازه‌های کودک نوپا برعکس اندازه‌های «ماه» نوزاد عمل می‌کنند! اندازه کودک نوپا را متناسب با تمام سال سن مربوطه در نظر بگیرید. بنابراین ۲T باید برای کودک نوپا بین ۲ تا ۳ سال باشد. ۳T باید برای کودک نوپا بین ۳ تا ۴ سال باشد. و غیره.

 

۲۴ ماهه یا ۲T؟!

سایز لباس ۲۴ ماهه معمولاً برای نوزادان «تا» ۲ سال مناسب است. سایز لباس ۲T برای کودکان نوپا بین ۲ تا ۳ سال مناسب است. لباس ۲۴ ماهه برای یک کودک قد کوتاه‌تر و پهن‌تر مناسب است در حالی که اندازه‌های ۲T برای کودک قد بلندتر و لاغرتر است. برای بسیاری از نوزادانی که به طور طبیعی از ناحیه شانه‌ها و قسمت میانی گشادتر هستند، ممکن است هرگز سایز لباس ۲T مناسب نباشد. آن‌ها احتمالا از ۲۴ ماهگی به سایز لباس ۳T خواهند رفت. از طرف دیگر، نوزادانی که لاغر هستند، اغلب از سایز لباس ۱۸ ماهه به سایز لباس ۲T می‌روند (و از سایز لباس ۲۴ ماهه بزرگتر صرف نظر می‌کنند).

آیا اندازه دختران با پسران متفاوت است؟

سایز لباس کودکان اغلب برای نوزادان و کودکان نوپا یکسان است، اما وقتی کودک کمی بزرگتر شد. اندازه‌های دختر و پسر متفاوت می‌شود. هیچ قانون مشخصی برای استاندارد صنعتی در اندازه وجود ندارد. با این حال، راهنمای سایز لباس زیر به شما ایده اولیه‌ای می‌دهد که در سنین پنج سالگی به بالا به دنبال چه سایز لباسی باشید، از S برای باریک اندام و H برای درشت اندام ها استفاده کنید.

از کودک بخواهند لباس‌ها را قبل از خرید آن‌ها امتحان کند چرا که هر تولید کننده و  برندی  می‌تواند از اندازه‌گیری‌ها یا حروف متفاوتی برای اندازه‌های یکسان استفاده کند. به عنوان مثال، «اندازه M در کلاس درس ۱۰/۱۲ است.» این نمونه‌هایی از دستورالعمل‌های اندازه برند محبوب به شما ایده می‌دهد که نمودار اندازه‌های متنوع چقدر می‌توانند باشند.

 

پیدا کردن اندازه مناسب

کودکان هنگام پوشیدن لباسی که متناسب با نیازهای خاص بدن و سبک زندگی آن‌ها باشد، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. زمانی که اندازه لباس را درک کردید، می‌توانید بهترین انتخاب را در لباس کودکان داشته باشید، از سبک مدرسه گرفته تا لباس‌های غیررسمی و ورزشی. یکی از راه‌های آسان برای اطمینان از اینکه سایز درست لباس را برای فرزندتان انتخاب می‌کنید این است که هنگام بازدید از فروشگاه لباس مدرسه یا سفارش آنلاین، اندازه‌های بدن او را در اختیار داشته باشید.

پنج اندازه مهم وجود دارد که برای خرید لباس مدرسه به آن نیاز دارید: کمر، سینه، ساق پا، قد و یقه. اگر می‌توانید از یک متر نواری انعطاف‌پذیر استفاده کنید اگر آن را ندارید، از یک تکه نخ برای اندازه‌گیری استفاده کنید، آن را صاف بگذارید و سپس طول را با یک متر استاندارد اندازه بگیرید.

اندازه کمر

اندازه دور کمر کودک  برای خرید شلوار و دامن یا هر لباسی برای نیمه پایین بدن او (از جمله لباس ورزشی) لازم است. حتی اگر لباس طوری طراحی شده باشد که روی باسن آن‌ها بنشیند اندازه گیری دور کمر  چیزی است که شما باید انتخاب سایز لباس خود را بر اساس آن انتخاب کنید.

دور کمر فرزندتان را با پیدا کردن باریک‌ترین قسمت تنه او اندازه بگیرید. این معمولاً چند اینچ بالاتر از استخوان لگن آن‌ها است و اغلب، اما نه همیشه، در راستای ناف است. اگر کودک شما نیم تنه لاغری ندارد دور کمر او را از قسمت پایین قفسه سینه و بالای استخوان لگن اندازه گیری کنید. متر نواری را طوری بکشید که محکم باشد اما به کمر آن‌ها محکم نچسبد و مطمئن شوید که نفس خود را حبس نمی‌کند!

 

قفسه سینه

اندازه گیری قفسه سینه کودک برای خرید بلوز، تی شرت یقه دار، لباس مدرسه، گرمکن و بلیزر مورد نیاز است. پیراهن‌ها بر اساس اندازه یقه‌شان دسته‌بندی می‌شوند، اما در صورت لزوم، اندازه‌گیری قفسه سینه فرزندتان نیاز است. اندازه‌گیری قفسه سینه، همراه با قد احتمالاً در طول دوران مدرسه با شروع بلوغ، به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند. اندازه گیری منظم قفسه سینه آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بلوز سایز لباس مناسب برای آن‌ها می‌خرید، حتی اگر اندازه‌های دیگر آن‌ها ثابت مانده باشد.

برای اندازه گیری قفسه سینه فرزندتان، تمام قسمت سینه او را اندازه بگیرید. برای کودکان کوچکتر، متر را چند اینچ زیر بغل قرار دهید و قفسه سینه آن‌ها را در آنجا اندازه بگیرید. برای کودکان بزرگتر، به ویژه دختران، پرترین قسمت سینه آن‌ها معیار قرار می گیرد و ممکن است کمی پایین‌تر باشد. فرزند شما می‌تواند به شما بگوید چه اندازه ای برای او راحت است. دقت کنید که متر نوار را خیلی سفت نکشید زیرا این کار می‌تواند منجر به خرید پیراهن یا بلوز بسیار کوچک و فشار روی دکمه‌ها شود.

 

ساق پا

اندازه گیری ساق پای کودک لزوماً کل پای او نیست، بلکه ساق داخلی او برای شلوار است. برای خرید شلوار، انتخاب بین قد کوتاه، معمولی یا بلند در این اجناس استفاده می‌شود.

برای اندازه گیری پای داخلی، از کودک خود بخواهید که کفش مدرسه  را بپوشد و به طور طبیعی بایستد. نوار را به سمت پایین پای داخلی آن‌ها بکشید، از فاق  تا یک اینچ از سطح زمین جایی که می‌خواهید شلوارشان تمام شود اندازه بگیرید. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که متر نوار در یک خط مستقیم قرار دارد و دور ساق پای آن‌ها نپیچده است،  آن را خیلی سفت نکشید، در غیر این صورت شلوارهای خیلی کوتاه و ناراحت کننده خواهید خرید.

برای اندازه گیری دامن فرزندتان، از کمربه پایین تا لبه دامن را اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که متر در یک خط مستقیم قرار دارد. همچنین باید الزامات یکنواخت مدرسه آن‌ها را برای طول دامن بررسی کنید تا مطمئن شوید هر کالایی که خریداری می‌کنید مطابق با مقررات است.

 

ارتفاع

برای اندازه گیری قد از کودک بخواهید که با پاهای برهنه یا جوراب، در حالی که پاهایش صاف روی زمین است، در مقابل دیوار بایستد و از پاشنه تا بالای سررا اندازه گیری کنید. ایجاد یک علامت روی دیوار یا چهارچوب در می‌تواند کمک کننده باشد.

سخن آخر

بچه‌ها زود بزرگ میشن به نظر می‌رسد لباس‌های آن‌ها در مقابل چشمان شما کوچک می‌شود و قبل از اینکه متوجه شوید آن‌ها به یک کمد لباس کاملاً جدید نیاز پیدا می‌کنند. اندازه گیری منظم و دقیق کودکان از سر تا پا بهترین راه برای اطمینان از تناسب مناسب برای لباس و کفش آن‌ها است. ارائه مقدار مناسب راحتی و حمایت برای رشد طبیعی نوزاد شما ضروری است و به الگوهای رشد طبیعی کمک خواهد کرد. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که بدن کودک را نفشارد و زیاد تنگ نباشد. شما می توانید از سایز بندی استاندارد استفاده کنید و همچنین بهتر است سایز کودک خود را داشته باشید از جمله دور کمر، دور سینه، فاق و قد. برای اندازه گیری سینه بهترین حالت درست زیر بازوها در پهن‌ترین نقطه است. برای راحتی بیشتر فضای کمی بگذارید. برای کمر دور کمر طبیعی را که درست بالای باسن قرار دارد اندازه بگیرید، نوار را کمی شل نگه دارید تا یک تناسب راحت داشته باشید. و برای اندازه گیری داخل پا از بالای ران تا جایی که پایین شلوار باید بیفتد اندازه بگیرید. برای باسن

پهن‌ترین قسمت باسن  را اندازه بگیرید و برای دور گردن جایی که یقه قرار می‌گیرد را با دقت اندازه بگیرید، دو انگشت خود را بین نوار قرار دهید تا خیلی محکم نباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید